Tagi: Alibaba

Katse itään – verkkokauppa jatkaa kasvuaan Kiinassa ja Venäjällä

Suomalaisille avautuvat valtavat mahdollisuudet viedä tuotteitaan ja innovaatioitaan kahteen suureen markkinaan: Kiinaan sekä Venäjälle. Kiina on maailman suurin verkkokaupan markkina-alue ja maan verkkokauppamarkkinat jatkavat voimakasta kasvuaan. Vuonna 2014...

Kiinan talouskasvun hiipuminen ei näy verkkokaupan jätin liikevaihdossa

Kiinalaiset kuluttajat käyttivät 485 miljardia dollaria Alibaban verkkoimperiumiin päättyneellä tilikaudella, samalla liikevoitto kolminkertaistui. Alibaban liikevaihto ja tulos osoittavat Kiinan johtavan verkkokauppayrityksen menestyvän erinomaisesti huolimatta...

Sähköinen kuluttajakauppa keskittyy yhä voimakkaammin globaalien markkinapaikkojen ympärille

Nopeasti kuluttajien suosioon nousseet globaalit markkinapaikat haastavat yhä voimakkaammin perinteisiä kuluttajakaupan konsepteja ja toimintamalleja. On arvioitu, että globaalit markkinapaikat ottaisivat haltuunsa lähes 40 %...