Tagi: ecomgrowth

Vuoden 2017 verkkokauppanäkymiä suuresta maailmasta

Business Insider analysoi tulevan vuoden tärkeimpiä verkkokaupan trendejä ja haastatteli verkko- ja kivijalkatoimijoita USA:ssa. Tässä on heidän viisi suurinta trendiään vuodelle 2017. Ruokaostokset tehdään yhä...

Posti löytyy kohta kerrostalon aulasta

Posti tuo vuoden 2017 aikana uusiin Bonavan rakennuttamiin kerrostaloihin pakettilokerikot. Uusien talojen lisäksi Postilla on valmiudet toimittaa sama myös osaan vanhemmista taloista. Voit siis tilata...

EU haluaa poistaa verkkokaupan maantieteelliset aluerajaukset (geo-blocking)

Viikko sitten tehtiin EU:ssa merkittävä avaus: Komissio päätti tehdä lakialoituksen, jossa kiellettäisiin kokonaan maantieteellisiin rajoihin perustuvat aluerajoitukset ja siirrytään kohti yhtenäisempää ja läpinäkyvämpää hinnoittelua...

Mobiilimaksaminen tulee ja mullistaa maksamisen

Ensi vuoden aikana maksaminen muuttuu sekä kaupoissa että verkossa. Pankkien tunnuslukukortit alkavat hävitä lompakoista ja tilalle tulevat erilaiset reaaliaikaiset tavat maksaa puhelimen avulla. Esimerkiksi maaliskuussa...

Sosiaalinen kaupankäynti läpimurron kynnyksellä

Sosiaalinen media on ollut kasvava kanava kuluttajakaupan markkinoinnissa jo vuosia, mutta varsinainen myynti somessa on kasvanut maltillisesti. Sosiaalisen kaupankäynnin (social commerce) osuus kaikesta digitaalisesta kaupankäynnistä on toistaiseksi...

Näkökulma: Kaupan sijainti reaalielämässä ja verkossa

Jukka Ala-Mutka kirjoittaa Digitalist Networkissä sijainnista reaalielämässä ja digitaalisessa verkossa. Ala-Mutkan mukaan fyysisessä maailmassa jokaisen kaupan menestys perustuu pitkälti sen sijaintiin. On oltava asiakasvirtojen varrella menestyäkseen. Miten on verkon puolella?...

Digitaalinen kauppa 2020 – ’’How to kick ass’’

18.-20.10. Kööpenhaminassa järjestettiin eTail Nordic -verkkokauppatapahtuma. Tapahtuma kokosi yhteen alan eturivin yritykset ja kolmen päivän aikana kuultiin yli 70 puheenvuoroa digitaalisen kaupan menestystekijöistä ja trendeistä....

Katse itään – verkkokauppa jatkaa kasvuaan Kiinassa ja Venäjällä

Suomalaisille avautuvat valtavat mahdollisuudet viedä tuotteitaan ja innovaatioitaan kahteen suureen markkinaan: Kiinaan sekä Venäjälle. Kiina on maailman suurin verkkokaupan markkina-alue ja maan verkkokauppamarkkinat jatkavat voimakasta kasvuaan. Vuonna 2014...

Aamulehti: Vertaiskaupassa liikkuu jo satoja miljoonia euroja vuosittain

Olli Koikkalainen kirjoittaa Aamulehdessä (9.10.2016) isosta ilmiöstä: Käytetyn tavaran kauppaa käy jo 2/3 suomalaisista. Nyt sitä käydään myös verkossa - digitaalisesti. Kolkkasen mukaan käytetyn tavaran...

Palautusten problematiikka – kolme keskeistä näkökulmaa

Verkkokaupan kova kansainvälinen kilpailu luo kiihtyvästi uusia kilpailukykyisyyden standardeja. Valikoiman, hinnan ja vaivattomuuden ohella keskeiseksi verkkokaupan kilpailukeinoksi on muodostumassa myös tilattujen tavaroiden ilmainen palautusoikeus,...