Tagi: ecomgrowth

Liian myönteiset tuotearvostelut kostautuvat palautuksina

Aiemmin The Guardian kirjoitti Amazonin "lahjusarvosteluista", eli siitä, että osalle käyttäjistä oli annettu tuotteita tai alennuksia myönteisiä tuotearvosteluita vastaan. Kaupan Liiton mukaan liian myönteiset arvostelut aiheuttavat...

Verona: Verkkokaupat samalle viivalle

Jaakko Mattila kirjoittaa Verottajan blogissa erittäin tärkeästä asiasta, verkkokauppiaiden erilaisista verotuksista. Missä sitten on verkko-ostamisen ongelma? Siinä, että ostaa tuotteita kauppiailta, jotka joko eivät maksa...

EuroRC:n töyssyinen tarina globaaliksi pk-verkkokaupaksi

Viime viikolla Ylen A-studiossa käytiin keskustelua aiheella ''Miksi Suomi myöhästyi verkkokaupasta?''. Miika Malinen ja Jani Karhunen kirjoittivat aiheesta vastineen ja haastoivat muutaman verkkokauppiaan avaamaan omia...

Ruoan verkkokaupassa alkaa kasvu näkymään

HS uutisoi jo aiemmin MTK:n avanneen oman ruoan verkkokauppansa. MTK:n verkkokauppa poikkeaa tosin perinteisestä mallista, sillä siellä tuottajat voivat myydä ruokaa suoraan kuluttajille. Suomessa on vuosia...

Kauppalehti: Eurokangas tekee digiloikan maailmalle

Vuodesta 1945 tekstiilikauppaa harjoittanut lahtelainen perheyritys Eurokangas kurkottelee maailmanmarkkinoille. Keihäänkärkenä on pian avattava verkkokauppa, tulevaisuudessa ulkomailta voi löytyä Eurokankaan kivijalkamyymälöitäkin. Kolmannen polven yrittäjä Daniel Ward kertoo,...

Amazon jyrää Amerikassa – Home Depot ja Walmart iskevät vastaan

Kuun alussa Internet Retailer uutisoi verkkojätti Amazonin räjähdysmäisesti kasvavasta tuloksesta (lue lisää tästä). Nyt yrityksen ylivaltaa vastaan kotimaassaan käyvät Home Depot ja Walmart. Home Depot ja...

HS: Ruoan verkkokauppa kasvaa, mutta on yhä tappiollista

Ruoan verkkokauppa kasvaa, mutta on edelleen tappiollista ja häviävän pientä. Kasvua hidastaa juuri toiminnan kannattamattomuus sekä kuluttajien tottumukset. Sekä K-ryhmässä että S-ryhmässä verkkokaupan kerrotaan olevan vielä...

Miten Brexit vaikuttaa verkkokauppaan?

eCom Growth –kasvuohjelman asiantuntijana toimiva Leevi Parsama arvioi viime viikolla Keskisuomalaiselle antamassaan haastattelussa Brexitin vaikutuksia verkkokauppaan. Kansanäänestyksen tulokset ovat nyt ratkenneet ja britit äänestivät...

Verohallinto jahtaa ulkomaisia verkkokauppoja

Ulkomaisten verkkokauppojen alv-maksujen tiukkeneva seuranta parantaa suomalaisyritysten kilpailuasemaa.
 Ulkomaisten verkkokauppojen on jatkossa entistä vaikeampi vältellä arvonlisäveron maksamista Suomeen. Verohallinto on käynnistänyt hankkeen, jossa se etsii...

Varusteleka Ylen Kova talous –haastattelussa

eCom Growth –kasvuohjelman jäsenyritys Varusteleka oli maanantaina 13.6. Ylen Kova talous –haastattelussa. Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm kertoi haastattelussa muun muassa yrityksen alkutaipaleesta, kansainvälistymistavoitteista sekä yrittämisestä...