Tagi: kv-verkkokauppa

Katse kohti Japanin verkkokauppamarkkinaa

Japani on neljänneksi suurin verkkokauppamarkkina maailmassa. Maassa on yli 80 miljoonaa verkkokaupoissa asioivaa henkilöä ja heidän määrä on edelleen kovassa kasvussa. Suosituimmat tuoteryhmät verkkokaupassa ovat...

Haku uusille jäsenille Team Finlandin eCom Growth -kasvuohjelmaan on käynnissä

Digitaalisen kaupan kasvuohjelma eCom Growth jatkuu!  Finpron operoima digitaalisen kaupan kasvuohjelma eCom Growth jatkuu. Viime huhtikuussa käynnistynyt kasvuohjelma järjesti ensimmäisellä toimintakaudellaan yli 60 tapahtumaa, joihin...

EU haluaa poistaa verkkokaupan maantieteelliset aluerajaukset (geo-blocking)

Viikko sitten tehtiin EU:ssa merkittävä avaus: Komissio päätti tehdä lakialoituksen, jossa kiellettäisiin kokonaan maantieteellisiin rajoihin perustuvat aluerajoitukset ja siirrytään kohti yhtenäisempää ja läpinäkyvämpää hinnoittelua...

Digitaalinen kauppa 2020 – ’’How to kick ass’’

18.-20.10. Kööpenhaminassa järjestettiin eTail Nordic -verkkokauppatapahtuma. Tapahtuma kokosi yhteen alan eturivin yritykset ja kolmen päivän aikana kuultiin yli 70 puheenvuoroa digitaalisen kaupan menestystekijöistä ja trendeistä....

EuroRC:n töyssyinen tarina globaaliksi pk-verkkokaupaksi

Viime viikolla Ylen A-studiossa käytiin keskustelua aiheella ''Miksi Suomi myöhästyi verkkokaupasta?''. Miika Malinen ja Jani Karhunen kirjoittivat aiheesta vastineen ja haastoivat muutaman verkkokauppiaan avaamaan omia...

Amazon jyrää Amerikassa – Home Depot ja Walmart iskevät vastaan

Kuun alussa Internet Retailer uutisoi verkkojätti Amazonin räjähdysmäisesti kasvavasta tuloksesta (lue lisää tästä). Nyt yrityksen ylivaltaa vastaan kotimaassaan käyvät Home Depot ja Walmart. Home Depot ja...

Miten Brexit vaikuttaa verkkokauppaan?

eCom Growth –kasvuohjelman asiantuntijana toimiva Leevi Parsama arvioi viime viikolla Keskisuomalaiselle antamassaan haastattelussa Brexitin vaikutuksia verkkokauppaan. Kansanäänestyksen tulokset ovat nyt ratkenneet ja britit äänestivät...

Varusteleka Ylen Kova talous –haastattelussa

eCom Growth –kasvuohjelman jäsenyritys Varusteleka oli maanantaina 13.6. Ylen Kova talous –haastattelussa. Varustelekan perustaja Valtteri Lindholm kertoi haastattelussa muun muassa yrityksen alkutaipaleesta, kansainvälistymistavoitteista sekä yrittämisestä...

eCom Growth vieraili eduskunnassa

Verkkokaupan kasvuohjelmatiimin jäsen, Leevi Parsama vieraili kutsuttuna asiantuntijana eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan kokouksessa. Keskustelun aiheena oli globaali pk-yrittäjyys sekä digi-infran vaikutus tulevaisuuden kaupan ja palveluiden ekosysteemiin. Eduskunnan...

HS: Komissio puuttuu rajat ylittävien pakettilähetysten hintoihin

EU haluaa saksalaisten verkkokauppojen tarjoukset suomalaistenkin saataville – myös postituskuluja halutaan hillitä Tavaroiden ja palveluiden ostaminen ulkomailta on tehty komission mielestä kuluttajille liian vaikeaksi. Euroopan komissio...