in English

eCom Growth -kasvuohjelma on kolmivuotinen hanke, joka auttaa suomalaisia verkossa kauppaa käyviä yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään.

Tagi: verkkokauppa

Kevätkauden 2017 teemavalmennusmateriaalit nyt saatavilla

eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen kuukausittain teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä. Kauppiasosaaminen II päätti kevään...

Personointi, UX ja ensikertalaisten kokemuksia

IRCE:n neljä konferenssipäivää sisälsivät kaikkiaan yli 120 eri esitystä, joten ei ihme, että seurueemme ensikertalaiset välillä ihmettelivät mitäköhän olisi parasta mennä seuraavaksi kuulemaan. Lisäksi...

Suomalaisyritykset kasvavat ja menestyvät verkkokaupan avulla Yhdysvalloissa

Verkkokauppa on avannut monille suomalaisyrityksille tien Yhdysvaltojen markkinoille. Erityisesti PK-yrityksille verkkokauppa on kustannustehokas keino kansainvälistymiseen ja näkyvyyden kasvattamiseen Yhdysvalloissa. Yhdysvallat on tunnetusti yksi maailman kilpailluimmista...

Verkkokauppavierailuja ja IRCE 2017 Chicagossa

Runsaan kahdenkymmenen suomalaisen verkkokauppiaan USA:n turnee alkoi kahdella yritysvierailulla. Ensiksi tutustuimme Swap.com yritykseen, joka on kahden suomalaisen, Juha Koposen ja Jussi Koskisen perustama käytetyn...

Katse kohti Japanin verkkokauppamarkkinaa

Japani on neljänneksi suurin verkkokauppamarkkina maailmassa. Maassa on yli 80 miljoonaa verkkokaupoissa asioivaa henkilöä ja heidän määrä on edelleen kovassa kasvussa. Suosituimmat tuoteryhmät verkkokaupassa ovat...

Digitalisaatio näkyy myös muotimaailman rytmissä

Pikamuoti eli fast fashion ja viime vuosina kasvussa ollut ultra-fast fashion ovat erittäin mielenkiintoisia käytännön ilmentymiä digitalisaation aikaansaamasta trendistä, missä yritysten on tärkeää pystyä reagoimaan...

Kiinan tuontikäytännöt ovat jatkossakin kansainväliselle verkkokaupalle myönteisiä

Kiinan pelättiin iskevän rajummin tuontisäädöksiinsä vaikeuttaen mm. monien länsimaisten verkkokauppiaiden pyrkimyksiä Kiinan suurille markkinoille, mutta uusin rajat ylittävän verkkokaupan ohjeistus jatkaakin jo aiemmin hyväksi...

EU esittää merkittäviä muutoksia verkkokaupan arvonlisäverotukseen

Turun Sanomat (24.2.17) kirjoittaa Ahvenanmaan kautta toimineesta suomalaisesta verkkokaupasta, jota epäillään arvonlisäveron kiertämisestä miljoonien eurojen edestä. Yritys on epäilyjen mukaan väärinkäyttänyt Ahvenanmaan maakunnan veroetua. Yhä...

Mobiili verkkokauppamyynti uuteen ennätykseen Isossa-Britanniassa

Verkkokauppamyynti pomppasi Isossa-Britanniassa 16% vuodesta 2015. Vuoden 2016 myynti oli lopulta huimat 133 miljardia puntaa. Myynti ylittikin viidellä prosentilla kaikki ennusteet. Kasvun vauhdittajana toimivat älypuhelimet: niiden kautta tehty verkkokaupan...

Asiakas on digitaalisen kaupan kuningas

Big Show 2017 oli nimensä mukainen, valtava 35 000 kaupan alan ammattilaisen sekä yli 300 esityksen tapahtuma, jossa linjattiin kolme päivää digitaalisen kaupan tulevaisuutta....