Kuva: Christopher Penler / Shutterstock.com

Kiinalaiset kuluttajat käyttivät 485 miljardia dollaria Alibaban verkkoimperiumiin päättyneellä tilikaudella, samalla liikevoitto kolminkertaistui. Alibaban liikevaihto ja tulos osoittavat Kiinan johtavan verkkokauppayrityksen menestyvän erinomaisesti huolimatta Kiinan talouden alamäestä.

Jack Man vuonna 1999 perustama verkkokauppaimperiumi Alibaba on lisännyt jalansijaa myös päättyneen tilikauden neljännellä vuosineljänneksellä. Tulosjulkistuksessa neloskvartaalin myynnit verkkokaupassa nousivat 39 %, mutta tulosta laski mm. ruokakuljetusliiketoimintaan liittyvät yritysostot.

Ant Financial Services Group näytti tappiota, sillä yrityksen verkkomaksualusta
Alipay kilpailee kovaa markkinaosuuksista WeChatPayment maksuvälineyrityksen kanssa. Listautuakseen Kiinassa on Jack Man luotsaaman Ant Financialin tehtävä kolmena perättäisenä täytenä tilikautena voittoa.

Alibaballa on ollut voimakas halu hyödyntää Kiinan maaseudun ihmisiä ja sen kasvavaa ostovoimaa. Kiinassa maaseutu tietokoneistuu vauhdilla. China Academy for Rural Development on ennustanut, että internet kattaa Kiinan maaseudun vuoteen 2020 mennessä.

Myös Alibaban hyödyntämä sinkkupäivä Singles’ Day on vauhdittanut yhtiön myyntiä. Päivästä on tullut valtava kauppapäivä verkossa.

Lue lisää aiheesta:

http://www.reuters.com/article/us-alibaba-results-idUSKCN0XW0Z8
https://www.internetretailer.com/2016/05/05/alibabas-annual-web-sales-easily-surpass-us-e-retail-sales
http://www.alibabagroup.com/en/ir/earnings

Kuva:
Christopher Penler / Shutterstock.com

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here