eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen kuukausittain teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä.

UX ja ostopolun johtaminen toivotuin teemavalmennus

Ennen kesää järjestimme äänestyksen syksyn teemavalmennusten aiheista. Kaikista toivotuimmaksi aiheeksi nousi UX ja ostopolun johtaminen. Mikä olisikaan siis vauhdikkaampi startti syksylle kuin tähän aiheeseen perehtyminen kansainvälisen keynoten saattelemana!

Saimme paikalle Josh Levinen Cake & Arrow:sta Yhdysvalloista. Josh piti kesäkuussa verkkokaupan merkittävimmässä kv-tapahtumassa, IRCE:ssä, yhden pidetyimmistä puheenvuoroista. Valmennuksessa kuultiin myös erinomaiset esitykset Marimekon CDO Kari Härköseltä, Finlaysonin CDO Jukka Tukiaiselta sekä Columbia Roadin Matti Parviaiselta.

Keskiössä asiakas- ja ostokokemus

Päivän aikana opittiin monipuolisten esimerkkien kautta siitä, miten kehittää asiakaskokemusta ja kuinka parantaa ostokokemusta. Kari Härkösen esitys pureutui aiheeseen UX ja ostopolun johtaminen käytännön esimerkeillä konversio-optimoinnista, a/b-testauksesta ja siitä, miten mittaamalla ja sivuston jatkuvalla kehittämisellä voidaan parantaa käytettävyyttä ja myyntiä. Jukka Tukiainen esitteli, miten Design Sprint -prosessia soveltaen verkkokaupan kehitystyö hoituu ketterästi, nopeasti ja ennen kaikkea asiakaslähtöisesti.

Kuva: Matti Parviainen

Matti Parviainen toimii Columbia Roadilla konsulttina ja digitaalisten palveluiden suunnittelijana. Matin esitys Liikevaihtoa etsimässä: Designilla vaikutusta myyntiin” käsitteli muun muassa ketterää sivustodesignin suunnittelu-, mittaamis- ja kehitysprosessia ja havainnollisti pohjustusta mielenkiintoisten case-esimerkkien kautta. Katso Matin esitys täällä.

Joshin esitys ”How Ecommerce design has changed and what changes are next” lunasti korkeat odotukset ja oli erinomainen tiivistys designin, käytettävyyden, ostokokemuksen ja tarinankerronnan merkityksestä verkkokaupalle ja monikanavaiselle liiketoiminnalle. Tunnin esitykseen oli pakattu niin paljon asiaa ja hyviä esimerkkejä, että esityksestä riittää katsottavaa ja opittavaa moneksi katselukerraksi. Joshin esitys on katsottavissa täällä.

Video: Katso Joshin terveiset suomalaisille verkkokauppiaille

Valmennuksen päätteeksi kyselimme vielä Joshilta verkkokaupan kuumimmista trendeistä sekä pyysimme UX-vinkkejä aloittaville verkkokaupoille. Katso videolta Joshin vastaukset:

Video: Josh Levine (vasemmalla) ja eCom Growthin Simo Heiskanen (oikealla)

Paljastui, että päivän keynote Josh Levine ja hänen poikansa ovat todellisia jääkiekko- ja Patrik Laine -faneja. Järjestimme Joshille yllätyksenä Patrikin pelipaidan nimikirjoituksella.

Josh Levine (keskellä) yhdessä eCom Growth -tiimin kanssa (Kari Pokkinen vasemmalla ja Leevi Parsama sekä Simo Heiskanen oikealla)

>Voit katsoa valmennuksen videoidut osuudet täällä

Aiemmat teemavalmennukset ovat käsitelleet niin lisärvotyökaluja, konversio-optimointia, asiakashankintaa, kansainvälistymistä kuin analytiikkaa ja rahoitusta – tsekkaa myös muiden valmennusten tallenteet täältä.

Lisää teemavalmennuksia tulossa 

Syksyn 2017 seuraavat teemavalmennukset järjestetään 21.9., 18.10. ja 16.11. Seuraa uutisia kotisivuillamme sekä Twitterissä, niin saat ensimmäisenä tiedon uusien valmennusten tallenteista.

1 KOMMENTTI

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here