Josh Levine

eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä.

Asiakaskokemus on verkkokaupan tärkeimpiä menestystekijöitä ja yrityksen koko strategian ydintä. Mistä osista asiakaskokemus koostuu ja miten asiakaskokemusta johdetaan?  Muun muassa näihin kysymyksiin vastattiin lokakuun teemavalmennuksessa.

Päivän ensimmäisen esityksen piti Hannu Saarijärvi (Markkinoinnin professori, Tampereen yliopisto). Hannu on vaikuttanut eCom Growthin ohjausryhmässä kasvuohjelman alusta saakka ja on todellinen asiakaskokemuksen, kaupan ja palveluiden asiantuntija. Hannu puhui esityksessään asiakaskokemuksen johtamisesta ja esitteli asiakaskokemuksen johtamisen avuksi erinomaisia viitekehyksiä ja työkaluja. Voit katsoa Hannun esityksen täältä.

Aamupäivän toinen puhuja oli Jussi Olkkonen (Perustaja ja palvelumuotoilija, Palmu). Jussi on toiminut palvelukehityksen parissa vuodesta 1995 ja ollut synnyttämässä ja johtamassa Suomen johtavia suunnittelutoimistoja. Jussi työskentelee tällä hetkellä mm. koneoppivan asiakaskokemuksen parissa. Jussin esityksen aihe oli Asiakaskokemus ja koneoppiminen: Miten data ja koneoppiminen vaikuttavat palvelutasoon ja asiakaskokemukseen?

Lounaan jälkeen oli vuorossa kaksi kauppiascasea. Thomas Leppä (Co-Founder, Made of Sundays) esitteli konkreettisten esimerkkien kautta, miten he ovat panostaneet asiakaskokemukseen kaikissa ostopolun vaiheissa ja kohtaamispisteissä asiakkaan kanssa. Made of Sundaysin asiakaslähtöinen malli on hieno esimerkki mieleenpainuvasta asiakaskokemuksesta käytännössä. Ja tulokset puhuvat puolestaan: asiakkaat jakavat spontaanisti kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa ja NPS-lukukin on huimat 96 pistettä!

Päivän toinen case-yritys oli Suomen parhaaksi verkkokaupaksi valittu Disturb. Tiina Skinnari (Yrittäjä, Disturb Scandinavia Oy) esitteli, miten Disturb näkee asiakaskokemuksen ja miten he kehittävät sitä systemaattisesti joka osa-alueella. Esityksessä toistui useaan kertaan tärkeä viesti: Asiakas on keskiössä joka prosessin joka vaiheessa.

Päivän lopussa oli valmennuksen kansainvälisen keynoten vuoro. Josh Levine (Founder & Chief Design Officer, Cake & Arrow) on säväyttänyt esityksillään IRCE:ssä Chicagossa viimeiset vuodet ja saapui nyt toista kertaa Suomeen tuomaan oppeja ja esimerkkejä maailmalta siitä, mikä verkkokaupan designin, käytettävyyden ja asiakaskokemuksen osalta on keskeistä juuri nyt. Josh piti esityksensä jälkeen myös ’’live site reviews’’ -osion, missä hän kävi livenä läpi kasvuohjelman verkkokauppoja ja neuvoi kauppiaita heidän kysymyksissään. Joshin esityksen aihe oli Designing with Purpose – Differentiating through Authenticity and Trust ja voit katsoa sen täältä.

Katso Videomarkkinointi -teemavalmennuksen sekä aiempien valmennusten videoidut osuudet täältä

Aiemmat teemavalmennukset ovat käsitelleet niin asiakkuuksien johtamista, UX:ää, lisäarvotyökaluja, konversio-optimointia, asiakashankintaa, kansainvälistymistä kuin analytiikkaa ja rahoitusta. Seuraava teemavalmennus järjestetään marraskuussa. Seuraa uutisia kotisivuillamme sekä Twitterissä, niin saat ensimmäisenä tiedon uusien valmennusten tallenteista.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here