eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen kuukausittain teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä.

Lokakuun valmennuksen teemana asiakkuuksien johtaminen

Lokakuun teemavalmennus keräsi jälleen salin täyteen verkkokaupan ammattilaisia ja saman verran seurasi valmennusta etänä eri puolella Suomea. Päivän aikana käsiteltiin asiakkuuksien johtamista monesta eri kulmasta ja totuttuun tapaan puhujina oli sekä jäsenyritysten osaavimpia kauppiaita että asiantuntevia vieraspuhujia. Vieraspuhujina olivat tällä kertaa Jarno Kartela DNA:lta ja Suvi Johansson Tulos Helsingistä.

Jarno Kartela ja AI:n hyödyntäminen liiketoiminnassa
DNA:n Jarno Kartela esitteli AI:n hyödyntämistä liiketoiminnassa.

Jarno Kartela, joka toimii DNA:lla Chief Data Scientistina, nosti riman korkealle esityksellään ’’Monikanavainen asiakas ja reaaliaikainen personointi – kolminkertainen myynti koneoppimisella ja dataintensiivisellä sisällöllä’’.

AI (Artificial intelligence, keinoäly) ja personointi ovat maailmalla tämän hetken kuumimpia puheenaiheita kaupan alalla (lue lisää personoinnista) ja oli hienoa huomata, että Suomestakin löytyy aivan kärkiluokan osaamista tästä aiheesta. Jarno esitteli, miten DNA käyttää jo nyt AI:ta omassa liiketoiminnassaan ja millaisia tuloksia reaaliaikaisella personoinnilla on saatu aikaan. Voit katsoa Jarnon esityksen tästä.

Suvi Johansson
”Persoonat ovat tarinallistettua asiakasdataa” – Suvi Johansson, Tulos Helsinki

Suvi Johansson on työskennellyt 15 vuotta digibisneksen parissa ja vastaa nykyään Tuloksella asiakaskokemuksen liiketoiminnasta ja auttaa asiakkaitaan huolehtimaan siitä, että asiakas olisi yrityksen tekemisessä keskeissä roolissa.

Suvin esitys ’’Asiakasymmärryksellä tehoa tekemiseen’’ käsitteli asiakaskokemuksen kehittämistä verkkokaupan ostajapersoonien ja asiakaspolkujen tunnistamisen kautta. Esitys antaa todella hyödyllisiä ja käytännönläheisiä työkaluja oman asiakasymmärryksen syventämiseen. Suvin esityksen opit ja neuvot kannattaakin ottaa käyttöön oman yrityksen asiakaskokemuksen kehittämiseen. Voit katsoa Suvin esityksen tästä.

Pentikin Tiina Tuohi esitteli, miten ystäväklubin asiakasdataa voidaan hyödyntää kohdennetussa markkinoinnissa
Pentikin Tiina Tuohi esitteli, miten ystäväklubin asiakasdataa voidaan hyödyntää kohdennetussa markkinoinnissa

Lisäksi valmennuksessa kuultiin todella mielenkiintoiset esitykset monikanavaisesta, kohdennettusta markkinoinnista sekä aidosti tiedolla johtamisesta. Valmentajina olivat Tiina Tuohi Pentikiltä, Ossi Jääskeläinen Edututorilta sekä Ossi Salo Vähänkäytetty.fi:stä.

Kuulumisia Shoptalk Europe 2017 -messuilta

Valmennuksessa saatiin myös kuulla koontia Kööpenhaminassa järjestetystä Shoptalk Europesta, joka on digitaalisen kaupan ja verkkokaupan asiantuntija-messu. eCom Growth osallistui tapahtumaan lokakuun alkupuoliskolla. Eräs konferenssin isoimmista teemoista oli keinoäly ja sen sovellukset, kuten esimerkiksi älykkäät haut verkkokaupassa, koneoppiminen jne. Muita tärkeitä teemoja olivat myös personointi ja asiakaskeskeisyys. eCom Growthin Leevi Parsama kokosi parhaat palat ja case-esimerkit messuilta – katso esitys tästä.

Katso asiakkuuksien johtaminen -valmennuksen sekä aiempien valmennusten videoidut osuudet täältä

Aiemmat teemavalmennukset ovat käsitelleet niin UX:ää, lisäarvotyökaluja, konversio-optimointia, asiakashankintaa, kansainvälistymistä kuin analytiikkaa ja rahoitusta. Seuraava teemavalmennus järjestetään 16. marraskuuta, jolloin aiheena on ”eCom Hot Topics” eli verkkokaupan ajankohtaisimmat aiheet. Seuraa uutisia kotisivuillamme sekä Twitterissä, niin saat ensimmäisenä tiedon uusien valmennusten tallenteista.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here