Tagi: ecomgrowth

Personointi, UX ja ensikertalaisten kokemuksia

IRCE:n neljä konferenssipäivää sisälsivät kaikkiaan yli 120 eri esitystä, joten ei ihme, että seurueemme ensikertalaiset välillä ihmettelivät mitäköhän olisi parasta mennä seuraavaksi kuulemaan. Lisäksi...

Verkkokauppavierailuja ja IRCE 2017 Chicagossa

Runsaan kahdenkymmenen suomalaisen verkkokauppiaan USA:n turnee alkoi kahdella yritysvierailulla. Ensiksi tutustuimme Swap.com yritykseen, joka on kahden suomalaisen, Juha Koposen ja Jussi Koskisen perustama käytetyn...

Digitalisaatio näkyy myös muotimaailman rytmissä

Pikamuoti eli fast fashion ja viime vuosina kasvussa ollut ultra-fast fashion ovat erittäin mielenkiintoisia käytännön ilmentymiä digitalisaation aikaansaamasta trendistä, missä yritysten on tärkeää pystyä reagoimaan...

Kiinan tuontikäytännöt ovat jatkossakin kansainväliselle verkkokaupalle myönteisiä

Kiinan pelättiin iskevän rajummin tuontisäädöksiinsä vaikeuttaen mm. monien länsimaisten verkkokauppiaiden pyrkimyksiä Kiinan suurille markkinoille, mutta uusin rajat ylittävän verkkokaupan ohjeistus jatkaakin jo aiemmin hyväksi...

Rajat ylittävä verkkokauppa huimassa kasvussa

DHL:n tekemän tutkimuksen mukaan rajat ylittävä verkkokauppa kasvaa globaalisti vuoteen 2020 asti tuplavauhtia verrattuna maiden kotimaiseen verkkokauppaan. Lisäksi verkkokauppojen liikevaihto on noussut keskimäärin 10-15 prosenttia,...

EU esittää merkittäviä muutoksia verkkokaupan arvonlisäverotukseen

Turun Sanomat (24.2.17) kirjoittaa Ahvenanmaan kautta toimineesta suomalaisesta verkkokaupasta, jota epäillään arvonlisäveron kiertämisestä miljoonien eurojen edestä. Yritys on epäilyjen mukaan väärinkäyttänyt Ahvenanmaan maakunnan veroetua. Yhä...

Mobiili verkkokauppamyynti uuteen ennätykseen Isossa-Britanniassa

Verkkokauppamyynti pomppasi Isossa-Britanniassa 16% vuodesta 2015. Vuoden 2016 myynti oli lopulta huimat 133 miljardia puntaa. Myynti ylittikin viidellä prosentilla kaikki ennusteet. Kasvun vauhdittajana toimivat älypuhelimet: niiden kautta tehty verkkokaupan...

Asiakas on digitaalisen kaupan kuningas

Big Show 2017 oli nimensä mukainen, valtava 35 000 kaupan alan ammattilaisen sekä yli 300 esityksen tapahtuma, jossa linjattiin kolme päivää digitaalisen kaupan tulevaisuutta....

Nyt se on tutkittu: Monikanavainen myynti on tuloksekasta

On se näkyvissä Suomessakin: monet tunnetut, vain tavaratalo- tai kivijalkamyyntiin nojaavat toimijat ovat helisemässä, ja monikanavaisuudessa onnistuneet toimijat menestyvät. Nyt aiheesta on julkaistu massiivinen Harvardissa tuotettu...

Haku uusille jäsenille Team Finlandin eCom Growth -kasvuohjelmaan on käynnissä

Digitaalisen kaupan kasvuohjelma eCom Growth jatkuu!  Finpron operoima digitaalisen kaupan kasvuohjelma eCom Growth jatkuu. Viime huhtikuussa käynnistynyt kasvuohjelma järjesti ensimmäisellä toimintakaudellaan yli 60 tapahtumaa, joihin...