Tagi: ecomgrowth

Wau-elämyksiä Kiinan ihmemaassa

Kiina on tänä päivänä käsittämätön markkina. Samaan aikaan maailman suurin ja kontrolloiduin kommunistivaltio sekä megakapitalistinen kaupan edelläkävijä, jonka teknologinen kehitys on päätähuimaavaa. Kärjessä porskuttaa...

Asiakaskokemus on verkkokaupan tärkeimpiä menestystekijöitä – lokakuun teemavalmennuksessa opittiin paljon uutta

eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä. Asiakaskokemus on verkkokaupan tärkeimpiä...

IRCE 2018 – eCom-markkina on jakautumassa kahtia

Verkkokauppamarkkinassa on havaittavissa jako kahteen menestysstrategiaan: hintavetoisiin tehokkuustoimijoihin sekä asiakkaiden personointiin ja palveluun keskittyviin yrityksiin. Yleisesti tämän vuoden Internet Retailer Conference & Exhibition oli...

Personointi, UX ja ensikertalaisten kokemuksia

IRCE:n neljä konferenssipäivää sisälsivät kaikkiaan yli 120 eri esitystä, joten ei ihme, että seurueemme ensikertalaiset välillä ihmettelivät mitäköhän olisi parasta mennä seuraavaksi kuulemaan. Lisäksi...

Verkkokauppavierailuja ja IRCE 2017 Chicagossa

Runsaan kahdenkymmenen suomalaisen verkkokauppiaan USA:n turnee alkoi kahdella yritysvierailulla. Ensiksi tutustuimme Swap.com yritykseen, joka on kahden suomalaisen, Juha Koposen ja Jussi Koskisen perustama käytetyn...

Digitalisaatio näkyy myös muotimaailman rytmissä

Pikamuoti eli fast fashion ja viime vuosina kasvussa ollut ultra-fast fashion ovat erittäin mielenkiintoisia käytännön ilmentymiä digitalisaation aikaansaamasta trendistä, missä yritysten on tärkeää pystyä reagoimaan...

Kiinan tuontikäytännöt ovat jatkossakin kansainväliselle verkkokaupalle myönteisiä

Kiinan pelättiin iskevän rajummin tuontisäädöksiinsä vaikeuttaen mm. monien länsimaisten verkkokauppiaiden pyrkimyksiä Kiinan suurille markkinoille, mutta uusin rajat ylittävän verkkokaupan ohjeistus jatkaakin jo aiemmin hyväksi...

Rajat ylittävä verkkokauppa huimassa kasvussa

DHL:n tekemän tutkimuksen mukaan rajat ylittävä verkkokauppa kasvaa globaalisti vuoteen 2020 asti tuplavauhtia verrattuna maiden kotimaiseen verkkokauppaan. Lisäksi verkkokauppojen liikevaihto on noussut keskimäärin 10-15 prosenttia,...

EU esittää merkittäviä muutoksia verkkokaupan arvonlisäverotukseen

Turun Sanomat (24.2.17) kirjoittaa Ahvenanmaan kautta toimineesta suomalaisesta verkkokaupasta, jota epäillään arvonlisäveron kiertämisestä miljoonien eurojen edestä. Yritys on epäilyjen mukaan väärinkäyttänyt Ahvenanmaan maakunnan veroetua. Yhä...

Mobiili verkkokauppamyynti uuteen ennätykseen Isossa-Britanniassa

Verkkokauppamyynti pomppasi Isossa-Britanniassa 16% vuodesta 2015. Vuoden 2016 myynti oli lopulta huimat 133 miljardia puntaa. Myynti ylittikin viidellä prosentilla kaikki ennusteet. Kasvun vauhdittajana toimivat älypuhelimet: niiden kautta tehty verkkokaupan...