Tagi: Rakuten

Globaalien markkinapaikkojen tulevaisuusnäkymiä

Globaalit markkinapaikat, kuten Amazon, Alibaba ja Rakuten, ovat herättäneet lisääntyvässä määrin mielenkiintoa niin suomalaisten yritysten kuin kuluttajien keskuudessa. Nämä globaalit markkinapaikat ovat eräänlaisia digitaalisia...
Rakuten

Katsaus Rakutenin vuoden 2018 tulostietoihin

Japanin suurin verkkokauppayhtiö Rakuten avasi viime vuoden tulostietojaan helmikuun 12. päivä pidetyn osavuosikatsauksen yhteydessä. Julkistetut luvut vuodelta 2018 ovat monilta osin päätä huimaavia. Annettujen tulostietojen...

Verkkokauppayhtiö Rakuten iskee uutta vaihdetta silmään

Rakuten ei ole jäänyt sivusta seuraajaksi markkinaympäristön muuttuessa. Rakutenin viimeisimmät yhteistyöavaukset ja lähitulevaisuuden suunnitelmat ennakoivat lisää säpinää niin Japanissa kuin Japanin ulkopuolella.   Muutamalla sanalla Rakutenin...

Katse kohti Japanin verkkokauppamarkkinaa

Japani on neljänneksi suurin verkkokauppamarkkina maailmassa. Maassa on yli 80 miljoonaa verkkokaupoissa asioivaa henkilöä ja heidän määrä on edelleen kovassa kasvussa. Suosituimmat tuoteryhmät verkkokaupassa ovat...

Sähköinen kuluttajakauppa keskittyy yhä voimakkaammin globaalien markkinapaikkojen ympärille

Nopeasti kuluttajien suosioon nousseet globaalit markkinapaikat haastavat yhä voimakkaammin perinteisiä kuluttajakaupan konsepteja ja toimintamalleja. On arvioitu, että globaalit markkinapaikat ottaisivat haltuunsa lähes 40 %...