Desenion Fredrik Palm

eCom Growth -kasvuohjelma järjestää jäsenilleen teemavalmennuksia, joissa pureudutaan kansainvälisen verkkokaupan eri osa-alueisiin. Videoimme valmennukset ja niiden tallenteet ovat kaikille nähtävissä täällä.

Kesäkuun Growth and New Markets -teemavalmennus käsitteli nimensä mukaisesti kasvua ja kansainvälistymistä.

Growth and New Markets -valmennuksen keskiössä olivat eri kasvustrategiat, uusille markkinoille meno ja tunnettuuden rakentaminen. Aihetta käsiteltiin monipuolisesti sekä pienen että suuren yrityksen näkökulmasta, ja käytännön case-esimerkeistä opittiin muun muassa brändin rakentamista ja ketterää kansainvälistymistä.
Minna Parikan Aino Ahlnäs
Päivän alkuun kuultiin terveiset Chicagosta ja katsaus siitä, missä maailman verkkokaupan kärki menee tällä hetkellä. Maailman suurimmassa verkkokauppatapahtumassa IRCE:ssä vieraili kesäkuun alussa ennätysmäärä suomalaisia, peräti 60 hengen seurue. Leevi Parsama (eCommerce Specialist, eCom Growth -kasvuohjelma) avasi valmennuspäivän ja tiivisti seminaarin annin IRCE:n key takeaways -esityksessään. Esitys on erinomainen kuvaus verkkokauppamarkkinasta ja alan suuntauksista.
.
Leevin esityksen jälkeen siirryttiin itse päivän teemaan. Aino Ahlnäs (Head of Global Marketing & PR, Minna Parikka) näytti alkuun käytännönläheisiä esimerkkejä ja arvokkaita oppeja sisältömarkkinoinnista, PR:stä ja vaikuttajamarkkinoinnista maailmalla. Ainon jälkeen Nicolas Fogelholm (CEO, Tulos Ventures) ja Samuli Seppävuori (CEO, PPL Media Oy) esittelivät case-esimerkin siitä, miten kahvikauppa Crema on hakenut kevään aikana onnistuneesti uusia markkinoita ketterän markkina-analyysin ja koemarkkinoinnin avulla.
.
Iltapäivällä oli vuorossa päivän keynote. Päivän keynoten tuli pitämään ruotsalainen Fredrik Palm (CEO, Desenio AB) aiheella It’s a growth game. Fredrikin track record on vaikuttava: hän kasvatti ruotsalaisen Lekmerin liikevaihdon kolmesta miljoonasta eurosta viiteenkymmeneen miljoonaan euroon alle viidessä vuodessa. Nyt hän on ollut Deseniossa hieman yli kaksi vuotta, minkä aikana Desenio on ampaissut vielä Lekmeriäkin nopeampaan kasvuun. Fredrik puhui esityksessään erilaisista kasvustrategioista ja kasvun tekemisestä ja havainnollisti näitä teemoja esimerkeillä johtamistaan yrityksistä.
.
Päivän päätteeksi nähtiin vielä suuren yrityksen esimerkki uusille markkinoille menosta, kun Aleksi Salonen (Ecommerce Manager Europe, XXL Sport & Villmark) antoi vinkkejä uudella markkinalla onnistumiseen ja avasi XXL:n verkkokaupan tapaa kansainvälistyä.
.

Katso Growth and New Markets -teemavalmennuksen sekä aiempien valmennusten videoidut osuudet täältä

Aiemmat teemavalmennukset ovat käsitelleet niin asiakkuuksien johtamista, UX:ää, lisäarvotyökaluja, konversio-optimointia, asiakashankintaa, kansainvälistymistä kuin analytiikkaa ja rahoitusta. Seuraava teemavalmennus järjestetään syyskuussa. Seuraa uutisia kotisivuillamme sekä Twitterissä, niin saat ensimmäisenä tiedon uusien valmennusten tallenteista.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here