Personointi on noussut keskeiseksi trendiksi kaupan alalla, missä asiakaskokemus nähdään yhtenä tulevaisuuden tärkeimmistä kilpailutekijöistä. Nopeasti kasvava datan määrä yhdistettynä uusiin teknologioihin ja työkaluihin antaa yrityksille yhä paremmat mahdollisuudet toteuttaa personoitua markkinointiviestintää.

”Personointi pistää asiakkaan keskiöön. Kyseessä on yksilöllisen asiakaskokemuksen tarjoaminen, joka edellyttää ymmärtämystä siitä, miten asiakkaiden ostopolut eroavat toisistaan. Personoinnin avulla yritykset pyrkivät palvelemaan yksilöitä saumattomasti ostopolun eri vaiheissa, eri alustoilla ja kanavissa.”, kertoo Finpron eCom Growth -kasvuohjelman päällikkö Simo Heiskanen.

”Pitkällä aikavälillä yksilöllinen asiakaskokemus parantaa asiakasuskollisuutta. Voittajia ovat yritykset, joilla on eniten dataa ja kyky hyödyntää sitä täysimittaisesti.”, jatkaa Heiskanen.

Personoinnin eri osa-alueita

Suomalaiset yritykset tarjoavat lukuisia innovatiivisia ratkaisuja personointiin. Kärkiyrityksiin kuuluu Nosto, jonka sovellus verkkokaupoille on tällä hetkellä nopeimmin kasvava personoinnin työkalu maailmanlaajuisesti, asiakkaiden määrän ylittäessä jo 20 000 yli 100 maassa.

”Suomalaiset yritykset tarjoavat ratkaisuja ​​personoinnin eri osa-alueisiin ja asiakkaan ostopolkujen eri vaiheisiin. Noston globaali menestys puhuu puolestaan, mutta myös nuoremmat suomalaiset yritykset kasvavat niin nopeasti, että niistä voi tulla muutaman vuoden kuluessa seuraavia isoja menestyjiä.”, Heiskanen sanoo.

Uusi martechin kärkimaa muodostumassa

Avaus Marketing Innovations Oy:n äskettäin tekemän tutkimuksen mukaan Suomesta on muodostumassa merkittävä markkinointiteknologian kehittäjämaa. Suomessa on nyt kaksi kertaa niin paljon martech-yrityksiä asukasta kohti kuin Yhdysvalloissa. Tutkimuksen mukaan Suomessa on vähintään 120 martech-yritystä, joiden pääkonttori sijaitsee Suomessa. Kolmasosa yrityksistä on saanut keskimäärin 5,7 miljoonan dollarin pääomasijoituksen. Huomattavaa on myös se, että lähes puolessa näistä yrityksistä on entisiä Nokian työntekijöitä avainrooleissa, mitä voidaan pitää osoituksena entisen matkapuhelinjätin edelleen jatkuvasta vaikutuksesta Suomen kasvuun teknologian alalla.

 

Alkuperäinen artikkeli on julkaistu Techhub.fi sivuilla: http://techhubfinland.fi/finnish-martech-companies-offer-top-tools-for-personalization/#

Lue lisää personoinnista: Sephora on personoinnin ykkönen

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here