Tapahtumassa mukana olleet retail tech yritykset ja eCom Growthin tiimi

Black Fridayn aattona 23. marraskuuta, vähittäiskaupan valmistautuessa yhteen vuoden kovimmista myyntipäivistä, ryhmä suomalaisia retail tech -yrityksiä esittäytyi joukolle Iso-Britannian merkittävimpiä kaupan alan ammattilaisia. eCom Growthin järjestämä tapahtuma Defining the Future of Retail kokosi Suomen suurlähettilään residenssissä Lontoossa salin täpötäyteen; paikalle saapui yli 70 kaupan alan ammattilaista ja vaikuttajaa.

Suurlähettiläs Päivi Luostarinen avasi tilaisuuden.

Tapahtuman emäntänä toimi Suomen Iso-Britannian suurlähettiläs Päivi Luostarinen. Keynote-puhujana oli paikallista kauppiasosaamista edustava Stephen Elldred, joka tunnetaan kosmetiikka-alan yritys Effortless Skin perustajana. Stephen piti inspiroivan ja kannustavan esityksen aiheesta kasvu, muutos ja arvo ja niiden vaikutus verkkokauppaan.

Keynoten jälkeen oli vuorossa suomalaisten retail tech -yritysten esitykset, joista kukin puhui vuorollaan oman erikoistumisalueensa kehityksestä ja näkymistä, kuten verkkokaupan sisäisestä hausta, videon suosion syistä ja kasvusta, personoinnista sekä sosiaalisen median sisältöjen ja datan hyödyntämisestä kaupassa. Mukana oli kaiken kaikkiaan viisi eCom Growthin jäsenyritystä: Flockler, Custobar, Klevu, Nosto ja Videoly. Esitysten päätteeksi oli vielä vuorossa verkostoitumis-vastaanotto, jossa suomalaisyritykset pääsivät keskustelemaan ja luomaan kontakteja brittiläisten vähittäiskaupan alan yritysten ja kansainvälisesti tunnettujen brändien kanssa.

Suomalaisyritykset yhdessä lavalla

“Kutsuvierastilaisuus oli erittäin onnistunut ja saimme sovittua illan aikana useita asiakastapaamisia! Tilaisuuden järjestäminen yhdessä muiden teknologiayritysten kanssa lisää kiinnostavuutta vieraille ja liittää yrityksen mielikuvissa uusien ja innovatiivisten ratkaisuiden joukkoon. Ecom Growthin tapahtumissa bonuksena tulee aina yhteistyömahdollisuudet muiden teknologiayritysten kanssa sekä tulee jaettua kokemuksia esimerkiksi markkinointi- ja myyntimalleista,” kertoo Flocklerin Toni Hopponen.

Samaa mieltä on eCom Growth -kasvuohjelman johtaja Kari Pokkinen: ”Aivan mahtava tilaisuus. Oli hienoa nähdä kuinka innostuneita vieraamme olivat suomaisesta retail tech –osaamisesta. Englanti yksi tärkeimmistä kasvumarkkinoista näille yrityksille. Muutamien jäsenyrityksiemme kanssa aloitimme jo suunnittelun sen osalta, että tulemme Lontooseen ensi vuonna uudestaan.”

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here