Kuvassa Maria Rajakallio ja Leevi Parsama. Kuva on ruutukaappaus Yle Areenan lähetyksestä.

Suomalaisyrittäjät ovat lähteneet verkkokauppaan takamatkalta, mutta viime vuosien aikana on tullut ”uutta vettä myllyyn”. Aihetta käsiteltiin Ylen aamu-tv:n haastattelussa maanantaina.

eCom Growthin verkkokaupan asiantuntija Leevi Parsama ja Verkkoteollisuus-yhdistyksen toimitusjohtaja Maria Rajakallio kannustavat kansainvälistyviä verkkokauppiaita unohtamaan maarajat. Parsama huomauttaa haastattelussa, että lähimmät maat eivät välttämättä ole aina suomalaisyrityksille parhaita markkinoita.

– Kysymys kuuluu: minne pitäisi mennä? Sinne, missä ovat ne asiakkaat, hän toteaa.

Rajakallio kehuu suomalaisia luotettavuudesta ja teknisesti taidokkaasti tehdyistä tuotteista. Hän peräänkuuluttaa kaikilta yrittäjiltä lisää ”törkeää menestymisen nälkää.”

– Hyvä idea ja menestymisen halu vievät vaikka miten pitkälle.

Parsama ja Rajakallio kertovat myös suomalaisia verkkokaupan menestystarinoita sekä ottavat kantaa siihen, millaisilla keinoilla yksittäinen verkkokauppias voi erottua massasta. Katso koko haastattelu täältä.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here